Wednesday, 16 May 2007

In Abuja

Yours truly is back in Abuja. It was a great relief for me to leave the hustle and bustle of Lagos. Apologies to all Lagosians, una guys too rough for that side o. Coupled with lack of electricity! E don do for me. As a matter of fact, I tried!

If you know Temmy very well, you go know say I no too like to dey fly. Not with all the recent crashes in Nigeria. I no kuku get choice yesterday morning cos I couldn't just subject myself to 8 hours road trip.

Got to the airport for 11am, flight was with AERO CONTRACTORS. Flight was not till 1.30pm. While I was checking in my bags, i was told that the man after my heart will be on the same flight with us. I went weak in the knees almost immediately. This is a dream coming true.......
King SUNNY ADE!

You need to know how much I love this man. It is so bad that at some point in my life I would have traded my EX to marry him and become wife number 35 and trust Temmy I told him so. He is such a pleasant old man. I asked him if he still does all those crazy dance steps and he said to me: ''Ko le tan la ra''(It is a part of me). We sat down together for about 15 minutes with me conducting a mini interview. At last he agreed to come and sing at my wedding.

Then I turned round and then it was PIUS IKEDIA. He used to play for SUPER EAGLES. For football lovers, he was once a star! We sat together in the waiting room catching up on football gist. A wonderful guy. Trust Naija now, flight was delayed for an hour! I don't even want to talk about the air hostess that served me drink on the flight......story for another day.

MR O AND I.

Mr O is in the UK at the moment for 3 weeks. I miss him a great deal but since his mum calls me every other day, I have decided not to miss him.

Can someone please warn DESOLA for me. Where did she come about the gist of Temmy being pregnant. I go swear for her o, big time. As a matter of fact I will send awon Isale Eko boys to go and beat her up. Lol.


Mr O sent me an email today, I so much wish I could share the details with you. Lets say excerpts from the email sha:

You know its funny,but i was so sure we were not going hit it off . Like said I had given up on women had no regards for them anymore till i met you. Still can not explain how you were able to do it,or how some man has not been able to snatch you, I guess God decided that despite my unbelief, he was going to make foolish my wisdom and make me realise why he is Lord over my life.


Mr O, maybe I should tell you that you are God's answer to my prayers. I told him to bring to me my friend, a brother, someone I can look up to morally, spiritually and in other ways. He brought you to me.

I know and I believe that you mean well for me.
You have told me.
You have shown me.
Thank you.

43 comments:

Inuke Omotola Davis said...

yay me first!

Inuke Omotola Davis said...

i like this Mr O. already. i guess God was keeping him somewhere for you until the right time.

temmy tayo said...

@Inuke: I belive He was keeping him.

I owe u crackers for being 1st!

azuka said...

Hmmm. Let me play Devil's Advocate -- I've heard that rumors always have a basis in fact. j/k

Interesting things seem to be having to everyone. If Sunny Ade's singing at your wedding, I'll be there oh!

Soul said...

erm Temmytayo..
You better watch yourself..
Now this.. I've been in love with King Sunny Ade before I even understood the meanings of the words he sang...

i was singing his songs before I knew a lick of Yoruba and damnit I jumped straight onto his lap when ironically I met him also on a flight in the '80's.

I would still give anything to sit on his lap again and he just has to say the word... I would be wife number 75 gaan sef. it don't matter.

Sunny Ade is that man!. He is mos def.. all that and a bag of chips.
i wanna have his babies.

so back off!. lol
nuff said..
Sunny Ade, My King... oya come rest your head on my chest

Desola said...

Now, really. "How can Anyone Not Love Him"? Mr O. I mean!

Omosewa said...

Awww i think i'm gonna cry...

OMG you met KSA, i'm soooooooo jealous, like seriously seriously jealous. I dont know Pius sha...Nice nice.

I've sworn never to fly in Nigeria o, no matter what, no can do, lol.

Say hi to Oluwatobiloba for me...

~Mimi~ said...

awwwwwwwwwwwwww looks like you and Mr O are a matchmade in heaven how sweet and you got KSA to play at your wedding...how much u go pay am????????talk about royalty men

AN IBO DUDE'S CORNER said...

never knew sunny ade was that reverred.. nice though, it means u guys are promoting "local content".
about las gigi (lagos), with all the hustles and bustles, we still loving it.and good luck to u amd Mr "O"

Daddy's Girl said...

Awww, that is too sweet. I'm happy for you o.

ExcitedJade said...

Temmy! Temmy!! Temmy!!!.. u will marry Mr O, i like him already.... this is serious, sa ma gbagbe wa.

dolly said...

Infact Mr. O is the bone of your bones

Abeg send me Kilichi

Allied said...
This comment has been removed by the author.
Allied said...

Oga oooo... Ori mi n wu. That was a nice and lovely email from Mr O. I pray the love will be endless.

The Pseudo-Independent said...

Aren't you lucky? Hope you find time to stop at mine.

Dimples said...

As in really Temmy me i have been saying this...me sef i'm now in love with Mr O...did u say he was in London...hmm!!..that's near me..lol

KSA is a legend o...if my dad has anything to say about it..he is definately playing @ my wedding.

Pius Ikedia..nice one!!!..what's he doing on the way to ABJ??..has he left Netherlands ni???..or RKC Waalwijk has bounced him too??

catwalq said...

u don't know how upset I am not making top ten people to comment.
i have been stalking this blog for an update that it is crazy...
I love KSA too

BABE PLUS said...

Temmy T, wow i feel u o jare. This lag can be so stresfull and on permanent fast forward, Abj is a good cool off spot.
Should be going there soon to relax and forget lagos wahala.

Biodun said...

Love wan tin tin, lol, I am happy for you girl n hope u got my e-mail o, respond asap. Ha, its a lie, men I am so jealous u met Sunny Ade, its jsut not fair, jere, sobbing, I want to meet him so badly n yeah I love that guy men, saw him in concert 2 years ago n he was da bomb!

temmy tayo said...

@Azuka: U berra dont play any advocate, belle before marriage just wont happen.

@Soul: Our fight no go easy on top KSA o. I dreamt about him when i was about 6 years. I LOVE HIM!

@Desola: Are u kinda bribing moi?

@OMosewa: just make sure you are at my sedding u will meet KSA.

@Mimi: Na God o, as for how much....

@An Ibo dude's corner: eko ile ogbon. Abeg con relax for ABJ.

temmy tayo said...

@Daddy's Girl: Thank you jare my friend.

@Excited jade: If Mr O asks me, why not?

@Dolly: open ur mouth and kilichi will drop in there, lol.

@Allied: thats a great prayer. I say Amen. Thanks

@Pseudo-independent: onmy way to ur blog bro!

@dimples: why u wan know wether Mr O dey london or not, i dey fear o. I will tell him to leave for Iraq tonite. lol. Pius say he wan go see hin girlfriend for Abj ni o. HE still de Holand.

@Catwalq: sorry pele ma binu jare mon dearie.

@babeplus: i dont like lagos o.

@Biodun: replying you now!

@

Anonymous said...

fancy you meeting KSA himself!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
9ja Opeke said...

Abeg lef am...no send Isale Eko boiz fo her o...abeg forgife one time! even twelve times. No worry we (9ja Bloggers) go talk sense into him head.

Congratulation to the beginning of a wonderful and blessed journey of love...Ma sista, u don comot fo d single's meeting...At His time, ma sista has He brought you this gift. Let's see the pix when it is ready...

Smoothvibes said...

So when is the wedding?:)

36 INCHES OF BROWN LEGS said...

babes im so happy for you, Mr O sounds liek a lovely guy o!! i pray things work out for u guys, u know we r all behind u!!!!

temmy tayo said...

@Naija Opeke: thank u jare sistah. I don lef am o, she don even bribe me sef. Will post pictures soon.

@Smmothvibes: wedding ke? Make we dey look o.

@36 inches: thank u o jare.I pray this lasts forever.

Calabar Gal said...

When are you coming back?!!! Enjoy yourself in abuja.

DiAmOnD hawk said...

yes Temmy... when are you coming back...

Toerayjetsue said...

Lol .. so you met my uncle. Yep the King Sunny Ade is my uncle. Although we aren't really close atleast not anymore.

The most we see him is through his signed christmas card and hamper.

I hope and pray you and Mr O grow from strenght to strenght.

omohemi Benson said...

Pele love, awa ara eko,gbogbo wahala yen ti mo wa lara. I know your having fun in Abuja.

Yes, I believe God brings what we need at the right time,I pray God strengthens your relationship.
Hoping to receive you in Lagos soon.
I love KSA too!

diary of a G said...

sounds like a good thang

Cheetarah said...

'ja funmi' is my ultimate naija favorite, long live the king. Wow u seemed to be on a celebrity big brother flight to abs! Aww ur making me jealous I wanna go home now
lol@ sunny ade's niece,lol

Minwhile Temi is majorly in lurve, must read up about mr.O
Bring me back some burning hot sun and have fun

Teva said...

Ifunaya na'susuwo (love is sweet o!) hmmm, what i dont get is, you came to naija to be with the dude, and now he's in the UK, y'all need to plan better!
I'm glad this romance is blossoming...I guess the fall wedding is still on right?

The Life of a Stranger called me said...

temmylicious, oh my goshhhh warris happening, this love is really really serious, sorry about not even trying to reach out in naija, nne it was too much work, can you imagin, I must have gone to up to 20 states, in that 13 days, wetin I dey look for, nobe me, na my papa carry me dey go. After every thing, my brother and I wanted small holiday. I will try and come back before the end of the year, will you be there??

Desola said...

Temmy, Temmy, come and look at something! I saw the cutest baby basket but I wasn't sure if to buy pink or blue! But from the way you've described Mr.O, the baby is most likely to be a baby girl...? Oh, you should see the cutest baby dresses i saw I gap, they'll be so cute for my god-daughter!

By the way, i've got the baby shower on the lock down o. I have a fantastic centrepiece for the shower...ehen, should me make it a mixed shower or girls only? I think a mixed shower will be more fun though.

I'll be going to naija next month so I can make some nice 'oja' for you too. Don't tell me you're not gonna back your baby o. I won't here of it. I'll sew enough ankara wrapper too. What else...? Erm...i'll be back. Wait o!

temmy tayo said...

@Calabar gal:not coming back to the Uk for some weeks. I need a rest jare an moreover i have about 3 weddings inthe family.

@Omohemi: I no like lagos, Mr O and i fought over that statement but na true.

@Chetarah: i will be coming back to sell sunshine for u guys in the cold region.lol

@Teva: I am not in Naija becos of Mr O alone, i have 3 weddings to attend in my family.

@LOASCM: I understand jare chic. I will be relocting finally by the end of the year.

@Desola: What am i going to do about this gal now? Menwhile i go like the oja o.

TaureanMinx said...

Oh my gosh, *crying* *sobbing* *wailing*

SapphireAster said...

Ohh Hell! I cant believe you met KSA and Pius! That was your day. Dang..It will be going DOWN at your wedding lol.
I'm glad you're happy!

Uzo said...

ehn? Wow...This Mr O thing is mad serious oh...

Inuke Omotola Davis said...
This comment has been removed by the author.
Inuke Omotola Davis said...

temmy abeg send me your email:
inukedavis@gmail.com

admin said...

Dear temmytayo,
It is my pleasure to introduce www.naijablogvillage.com. It is a new Nigeria online forum for all Nigerians and Friends of Nigeria focusing on Society, Politics, Sexuality, Careers, Jobs, Education, Business/Money, Health, TECHNOLOGY, Children, etc.
Please sign up and contribute to the discussions on the blog.
Thanks